Update cookies preferences

14 dni zamiast 30 dni na udzielenie odpowiedzi na reklamację.

Od 1 stycznia 2023 r. zmienia się termin na udzielenie konsumentowi odpowiedzi na reklamację.


Ogólny termin udzielenia przez przedsiębiorce odpowiedzi na reklamację konsumenta  wynika z ustawy o prawach konsumentach i do tej pory wynosił on 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.


Zgodnie z nowymi przepisami termin ten został skrócony z 30 dni do 14 dni  od dnia otrzymania reklamacji.


Zmieniany przepis dotyczy reklamacji, których termin na odpowiedź nie jest uregulowany w przepisach odrębnych


Termin 30 dni na udzielenie odpowiedzi na reklamację jest często stosowany w szczególności w regulaminach konkursów czy akcji promocyjnych lub lojalnościowych, regulaminach stron internetowych itp.  – w tym zakresie konieczne będzie dokonanie weryfikacji takich dokumentów, celem ustalenia czy opisana zmiana będzie miała do nich zastosowanie.