- O kancelarii
- Obszary doradztwa
- Aktualności i publikacje
- Szkolenia
- Newsletter
- Kontakt
Regulamin serwisu
§ 1
Definicje
Wszelkie wyrażenia pisane wielką literą, jak i inne terminy zawarte i wykorzystane w Regulaminie, mają przede wszystkim znaczenie przypisane im poniżej:
Wyrażenia lub zwroty niezdefiniowane w Regulaminie będą mieć znaczenie przypisywane im przez prawo, a przy braku takiej definicji powinny być rozumiane zgodnie ze znaczeniami obowiązującymi w branży prawniczej lub informatycznej.
§ 2
Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz zasady świadczenia Usług przez Administratora drogą elektroniczną.
2. Przed wyrażeniem zgody na korzystanie z Usług należy uważnie zapoznać się z Regulaminem.
3. Do korzystania z Usług niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika komputera lub innego Urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet oraz dowolnej przeglądarki internetowej, z włączoną obsługą skryptów Java. Do korzystania z niektórych Usług może być wymagane posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
4. Korzystanie z Serwisu i Usług jest dobrowolne.
5. Korzystać z Usług może osoba, która ukończyła 18 lat i nie jest ubezwłasnowolniona.
6. Administrator wdraża środki bezpieczeństwa w celu ochrony przed nieautoryzowanym dostępem, nieupoważnioną zmianą, ujawnieniem lub zniszczeniem danych, w tym danych osobowych. W celu zabezpieczenia Serwisu przed wszystkimi typowymi obszarami zagrożeń - już na etapie wyboru technologii i architektury witryny - podjęto określone wybory technologiczne zmierzające do zwiększenia ochrony danych przesyłanych do lub z witryny przy wykorzystaniu sieci Internet. Użytkownik winien mieć jednak świadomość, iż nikt nie jest w stanie zagwarantować stu-procentowego bezpieczeństwa transmisji danych przy wykorzystaniu sieci Internet. Tym samym pomimo wysiłków, Administrator nie może zagwarantować i nie gwarantuje bezpieczeństwa informacji, w tym danych przesyłanych do lub z witryny.
7. Poszczególne części Serwisu mogą zawierać odnośniki (linki) do stron zewnętrznych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone na stronach zewnętrznych, chyba że jest ich dostawcą.
§ 3
Zasady korzystania z Serwisu
1. Korzystanie z Serwisu przez Użytkowników podlega wszelkim przepisom obowiązującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz w prawie wspólnotowym, w związku z czym Użytkownicy zgadzają się nie naruszać tych norm. Użytkownicy zobowiązują się także przestrzegać zasad wyartykułowanych poniżej.
2. Każdy Użytkownik jest zobowiązany korzystać z Serwisu oraz Usług zgodnie z ich przeznaczeniem, Regulaminem, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, porządkiem publicznym oraz dobrymi obyczajami.
3. W szczególności zabronione jest:
a) korzystanie z Serwisu przy wykorzystaniu złośliwego kodu, tj. programu lub kodu komputerowego, uszkadzającego lub w inny sposób wpływającego niekorzystnie na systemy komputerowe lub jego elementy, oprogramowanie, sieci komputerowe, Urządzenia końcowe lub dane,
b) wprowadzanie do Serwisu ww. złośliwego kodu lub narażenie Serwisu na działanie ww. złośliwego kodu,
a) kopiowanie, uszkadzanie, dekompilowanie lub jakiekolwiek inne działania dotyczące Serwisu wykraczające poza zwykłe korzystanie z Serwisu oraz Usług,
b) podejmowanie działań naruszających prywatność Użytkowników,
c) podejmowanie działań służących podstępnemu pozyskiwaniu danych Użytkowników,
d) umieszczanie treści obelżywych, poniżających, upokarzających, nieprawdziwych, godzących w godność osób trzecich, Administratora, Serwisu oraz innych Użytkowników,
e) poza plikami przeznaczonymi do pobrania - pobieranie, kopiowanie, przekazywanie lub udostępnianie, czy wykorzystywanie zawartości Serwisu, tj. w szczególności treści udostępnionych w Serwisie, lub w jakikolwiek sposób korzystanie z nich w całości lub w istotnej części, w szczególności zakazane jest przekazywanie danych osobom trzecim, zarówno odpłatnie jak i nieodpłatnie, wykorzystywanie do celów własnych, podejmowanie innych czynności, które zagrażałby interesom lub naruszałyby bezpośrednio lub pośrednio prawa Administratora lub innych Użytkowników.
2. Administrator jest uprawniony do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych w ramach Serwisu danych składających się na, bądź będących elementem Serwisu nieoznaczonej w sposób niebudzący wątpliwości jako zawartość pochodząca od Administratora.
3. Uprawnionym do informacji zastrzeżonych oraz wszystkich chronionych prawem autorskim lub w inny sposób prawnie chronionych elementów Serwisu, w tym interfejsu, elementów graficznych, nazwy, filmów, zamieszczonych oznaczeń, logotypów itd. (dalej jako „Znaki”) jest Administrator lub jego kontrahenci. Znaki są prawnie chronione, bez ograniczeń, zgodnie z prawem obowiązującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jakiekolwiek nieuprawnione korzystanie ze Znaków narazi Użytkowników na odpowiedzialność cywilną lub karną.
4. Administrator uprawniony jest do dokonywania zmian funkcjonalności Serwisu, w tym w celu poprawy jego jakości oraz jego urozmaicenia.
§ 4
Usługi Serwisu
1. Korzystanie z Serwisu jest całkowicie bezpłatne.
2. Korzystanie z Usług Serwisu możliwe jest jedynie pod warunkiem uprzedniej akceptacji udostępnionego Użytkownikowi Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
3. Jeżeli Użytkownik akceptuje Regulamin oraz Politykę Prywatności i korzysta z Usług, zawierana jest Umowa.
§ 5
Formularz Kontaktowy
1. Formularz Kontaktowy zawarty w Serwisie pozwala na wysłanie wiadomości elektronicznej przez Użytkownika do Administratora.
2. Dostęp do Formularza Kontaktowego i korzystanie z niego jest nieodpłatne.
3. Korzystanie z Usługi Formularza Kontaktowego jest nieograniczone czasowo.
4. Z Usługi Formularza Kontaktowego można korzystać dowolną ilość razy.
5. W celu skorzystania z Usługi Formularza Kontaktowego Użytkownik jest zobowiązany do:
a) zapoznania się z treścią Regulaminu oraz Polityką Prywatności,
b) wprowadzenia swojego imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz treści wiadomości,
c) złożenia oświadczenia o akceptacji treści Regulaminu i Polityki Prywatności,
d) wyrażenie zgody na przesyłanie ww. informacji poprzez e-mail, tj. używanie Urządzeń końcowych dla celów marketingu bezpośredniego (art. 172 prawa telekomunikacyjnego),
e) potwierdzenia chęci skorzystania z Usługi poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij”.
6. Zawarcie Umowy dochodzi do skutku z chwilą potwierdzenia chęci skorzystania z Usługi, zgodnie z ust. 5 lit. e powyżej.
7. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Formularza Kontaktowego zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, Polityki Prywatności oraz dobrymi obyczajami.
8. Użytkownik zobowiązuje się do niepodawania fałszywych danych osobowych, jak również do niepodawania danych osobowych innej osoby, bez jej pozwolenia. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych, w tym również odpowiedzialność za ewentualne naruszenie praw osób trzecich.
§ 6
Newsletter
1. Korzystanie z Newslettera jest nieodpłatne i jest nieograniczone czasowo.
2. Z Usługi Newslettera można korzystać dowolną ilość razy.
3. W celu skorzystania z Usługi Newslettera Użytkownik jest zobowiązany do:
a. zapoznania się z treścią Regulaminu oraz Polityką Prywatności,
b. wprowadzenia swojego imienia oraz adresu e-mail,
c. złożenia oświadczenia o akceptacji treści Regulaminu i Polityki Prywatności,
d. wyrażenie zgody na przesyłanie ww. informacji poprzez e-mail, tj. używanie Urządzeń końcowych dla celów marketingu bezpośredniego (art. 172 prawa telekomunikacyjnego),
e. potwierdzenia chęci skorzystania z Usługi poprzez kliknięcie przycisku „Zapisz mnie”.
4. Zawarcie Umowy dochodzi do skutku z chwilą potwierdzenia chęci skorzystania z Usługi, zgodnie z ust. 3 lit. e powyżej.
5. Rezygnacja z Usługi Newslettera możliwa jest poprzez przesłanie wiadomości e-mail o rezygnacji na adres Administratora podany w Regulaminie.
6. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Newslettera zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, Polityki Prywatności oraz dobrymi obyczajami.
7. Użytkownik zobowiązuje się do niepodawania fałszywych danych osobowych, jak również do niepodawania danych osobowych innej osoby, bez jej pozwolenia. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych, w tym również odpowiedzialność za ewentualne naruszenie praw osób trzecich.
§ 7
Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych (w rozumieniu odpowiednich przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych) Użytkowników, korzystających z Usług jest Administrator.
2. Celem przetwarzania danych Użytkowników jest wyłącznie możliwość świadczenia na ich rzecz Usług, realizacja Umowy, odpowiadanie przez Administratora na zapytania, wezwania bądź wnioski Użytkowników bądź reklamacje oraz dochodzenie roszczeń lub obrona przed takimi.
3. Użytkownik ma prawo do dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych – na warunkach określonych w odpowiednich przepisach prawa. W każdym momencie Użytkownik ma prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego oraz w szczególne sytuacji – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w zakresie uzasadnionego interesu Administratora. Użytkownik ma prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uważa, iż przetwarzanie jego danych osobowych dokonywane jest z naruszeniem prawa.
4. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych, opisuje Polityka Prywatności.
§ 8
Reklamacje Usług
1. Użytkownicy mogą składać reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania Usług.
2. Reklamacja może być złożona do Administratora pisemnie na adres siedziby Administratora lub drogą elektroniczną na adres: kancelaria@kancelaria-jopek.pl, o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości.
3. W reklamacji zaleca się podanie następujących informacji:
a) imię i nazwisko oraz adres zamieszkania Użytkownika albo nazwę oraz siedzibę Użytkownika (jeśli nie jest on Konsumentem),
b) określenie przedmiotu reklamacji oraz ewentualnie reklamowanego okresu;
c) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację oraz załączenie wszelkich dokumentów oraz informacji wykazujących zasadność roszczeń reklamacyjnych;
d) podpis Użytkownika albo jego reprezentanta - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej. W przypadku gdy reklamacja podpisywana jest przez reprezentanta Użytkownika, reprezentant ten obowiązany jest wykazać swoje umocowanie przy wykorzystaniu stosownych dokumentów.
4. W przypadku, gdy złożona reklamacja nie spełnia warunków określonych w ust. 3 powyżej, Administrator, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, wzywa Użytkownika do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
5. Administrator udziela odpowiedzi na reklamację drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
§ 9
Ograniczenie odpowiedzialności wobec Użytkowników innych niż Konsumenci
1. Postanowień niniejszego paragrafu nie stosuje do Użytkowników będących Konsumentami oraz Rzekomymi konsumentami.
2. W maksymalnym zakresie dozwolonym przez prawo Rzeczypospolitej Polskiej, Administrator w żadnym wypadku nie odpowiada wobec Użytkowników, w ramach jakiejkolwiek podstawy odpowiedzialności, w tym zaniedbania, za jakiekolwiek szkody wynikające z korzystania lub niemożności korzystania z Serwisu lub Usług, nawet jeśli Administrator został powiadomiony o możliwości wystąpienia takich szkód lub szkody takie są możliwe do przewidzenia. Korzystając z Serwisu lub Usług, Użytkownik zgadza się, iż to ograniczenie będzie miało zastosowanie do wszelkich Usług i innych materiałów, które mogą być dostępne za pośrednictwem, bądź w związku z korzystaniem z Serwisu.
3. Wszelka zawartość jest pobierana z Serwisu na własne życzenie i ryzyko Użytkowników. Użytkownicy będą ponosić wyłączną odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia ich Urządzeń końcowych, systemu lub utratę danych, która wynika z takich czynności. Tożsame warunki odnoszą się do korzystania z Serwisu lub Usług. Bez ograniczania powyższego, Administrator nie ponosi odpowiedzialności za złośliwy kod, opóźnienia, nieścisłości, błędy lub braki powstałe na skutek korzystania z Serwisu przez Użytkowników.
§ 10
Rozwiązywanie sporów
1. Wszelkie spory, które mogą wyniknąć w związku z niniejszym dokumentem będą rozwiązywane w drodze negocjacji pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem, którzy zobowiązują się działać w dobrej wierze w celu rozwiązania sporu przy równym uwzględnieniu zasługujących na uwzględnienie interesów Administratora oraz Użytkownika. W przypadku, gdy procedura przewidziana w zdaniu powyżej okaże się nieskuteczna, spór będzie przedstawiony do rozpoznania przez sądy powszechne z siedzibą właściwą dla Administratora. Reguły niniejszego ustępu nie mają zastosowania wobec Użytkowników będących Konsumentami oraz Rzekomymi konsumentami.
2. Administrator niniejszym oświadcza, iż nie korzysta z polubownych metod rozwiązywania sporów konsumenckich.
§ 11
Odstąpienie od Umowy
1. Użytkownik będący Konsumentem, który korzysta z Usług, a także Rzekomy Konsument mają prawo do odstąpienia od tak zawartej Umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania jakiejkolwiek przyczyny, chyba że Administrator wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta/Rzekomego Konsumenta. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie jednoznacznego oświadczenia przed jego upływem.
2. Prawo odstąpienia nie przysługuje Użytkownikowi będącemu Konsumentem lub Rzekomym Konsumentem w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.), w tym jeżeli Administrator wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od Umowy.
3. W celu odstąpienia od Umowy Użytkownik może wykorzystać formularz odstąpienia stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu, przy czym nie jest to obowiązkowe.
§ 12
Postanowienia końcowe
1. Użytkowników obowiązuje bezwzględny zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym w korespondencji z Administratorem, a także wiadomościach i komentarzach przesyłanych za pomocą Serwisu.
2. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy i nadal są wiążące.
3. Regulamin może zostać zmieniony przez Administratora jedynie i wyłącznie w przypadku:
a. zmiany przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną, mająca wpływ na realizację zapisów Regulaminu i świadczenia Usług,
b. zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów,
c. dodania nowych Usług, modyfikacji i aktualizacji Usług lub zmiany sposobu świadczenia Usług ze względów technicznych lub technologicznych.
4. Zmiana Regulaminu zostanie zakomunikowana Użytkownikom poprzez wyskakujące okienko przy kolejnej wizycie w Serwisie. Taka informacja pojawi się już na 14 dni przed wejściem w życie nowej treści Regulaminu.
5. Niniejszy dokument, jak również dokumenty w nim powołane, podlegają przepisom prawa Rzeczypospolitej Polski.
6. Regulamin dostępny jest w Serwisie nieodpłatnie w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtworzenie i utrwalenie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego.
7. Zasady etyki zawodowej radców prawnych są dostępne na https://kirp.pl/etyka-i-wykonywanie-zawodu/etyka/kodeks-etyki-radcy-prawnego/.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, numer faksu i adres e-mail]
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.